~Terima Kaseh ...(buat kawan-kawan yang memanggil kala hilang...)

Utusan surat aku…

Lewat Seberapa waktu ini, aku sedikit sibuk dengan dunia. Lantas telah sejenak aku tinggal kosong dan sepi laman maya Lavenderwind ini… atau mungkin juga aku membawa diri, bertafakur dalam keadaan massa kini, bersendiri dalam ramai…hingga aku kehilangan idea untuk menulis walau untuk sebuah puisi…entah mana pergi angan dan layangku…kekosongan yang aku sendiri tidak mengerti.
Aku telah jauh mengajak anganku pergi, namun masih kosong, pena di jari tidak mengalun sebarang kata… di minda juga tidak terlintas bait-bait rasa.


Perasaan apakah ini? Terasa sebegitu asing dan tersendiri…
Seperti dalam pencarian untuk sesuatu, tapi apakah itu? Kehidupan berjalan seperti tidak ada hala tujuan….sesungguhnya rasa ini lebih mati dari sepi…

Namun kadang kala aku sempat singgah melawat laman maya Lavenderwind ini, ..membaca kiriman-kiriman komen atas utusan-utusan yang sudah-sudah dulu, juga sempat membaca email kiriman teman-teman laman maya ini(

lavenderwind@ymail.com) maaf jika belum berkesempatan membalasnya....melihat kiriman-kiriman ini aku mengukir senyum...masih ada yang membaca dan berkongsi rasa rupanya....terharu, malah berterima kaseh untuk itu...

Aku titipan di sini seberapa komen di chatbox

secangkir madu merah: lavender, ku datang menziarah...kenapa sunyi dan sepi?

mrberett: menunggu waktu kembali itu

setiakasih: rindunya saat menyelusuri ruang yang kesepiannya itu suatu kemewahan yang sungguh didambakan..

aku ingin hadiahkan cuma ucapan kata terima kaseh, betapa kata-kata semudah ini mampu buat aku sangat terharu...


~hanya ayat semudah terima kaseh, membawa sebesar makna...terima kaseh selitkan rasa itu..(salam ini untuk semua)

mungkin kerna lewat rasa ini aku berhadapan dengan persoalan dunia yang tak sudah-sudah membuatkan aku selalu tertanya, pentingkan aku pada mereka-mereka di sekelilingku, apa fungsi aku di dunia ini, atau di mana kemuncak rasa kehidupan ini….atau aku sama saja ibarat debu yang berterbangan di udara, kelihatan tidak, hanya kadang mengaburi mata, menjadi alasan menunding masalah…


adakah aku menjadi siapa-siapa kepada sesiapa??

terlalu banyak keletihan minda, terlalu banyak soalan yang akhirnya aku temui lebih banyak persoalan ..

namun tatkala melihat cebisan-cebisan kata-kata teman-teman laman maya ciptaan kita semua ... aku mendapat satu rasa yang lebih segar, rupanya masih ada yang mencari kita saat diri hilang…

..who will find you if you disappear?..


mungkin kita terlalu banyak berfikir tentang makna mencari isi hidup, sering kali kita abaikan dan menidakkan yang kita adalah sesuatu dalam kehidupan.


~salam indah
LavenderWind







**flickr

Comments

  1. Salam Lavender Wind

    "kunjungan kembali",

    "dan, selamat kembali ke alam maya".

    ReplyDelete
  2. salam kembali

    terima kaseh~
    alam ini nyata memberi tenang sekali

    ReplyDelete
  3. tak ada kata putus dalam karya kata.

    :) selamat kembali.

    ReplyDelete
  4. It feels nice when someone misses u,
    feels good when someone loves u.
    feels better when someone's with u.
    But it feels the best when someone never forgets

    ReplyDelete
  5. maseh rmai yg ade untuk kamu~

    ReplyDelete
  6. sofia
    ~tiada yang terputus dalam kita berkarya rasa ...

    ReplyDelete
  7. madu merah
    ~thankyou ... ; )

    ReplyDelete
  8. chenta maya
    ~kita sentisa ada untuk sesama kita ..: )

    ReplyDelete
  9. yeyeye
    dh balik umah maya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts