suara dari daun Pintu



Tok ..tok…tok
Bunyi daun pintu
Siapa itu?

Tok ..tok…tok
Berbunyi lagi,
Sudah lewat begini
Siapa yang bertandang?
Besar rasa ingin tahu
siapakah itu?
yang mengetuk pintu

Tok ..tok…tok
Lebih kuat lagi
Ketukan tak bersuara
Menganggu lena rasa
Seperti dipinta segera buka
Ragu-ragu
apakah waktu ini tepat
menyelak daun pintu
Entah apa ada di balik itu

Sunyi
sudah tidak berbunyi
Terlepaskah suatu yang penting
Atau…
Terlepas sudah sesuatu yang sumbing


*pic from flickr
...

Comments

  1. Duhai malamku
    tika dan saat ini
    aku berperang dengan perasaan sendiri
    antara kemahuan dan kehendak
    yang tak mampu hendak ku laksanakan.....

    Duhai malamku
    kini kau semakin jauh
    jauh dariku
    mengapakah ini semua terjadi
    adakah kau merajuk atau sekadar menguji

    Duhai malamku
    rinduku padamu
    seluas lautan tak bertepi
    kasih sayang yang ku padamu
    melimpah ruah sehingga tak tertampung

    Duhai malamku
    ke mana kau menghilang diri
    tak sudikah kau bersamaku lagi??

    ReplyDelete
  2. salam levender
    kira kau buka pintu
    nescaya kau lihat aku
    datang dengan rindu
    ingin menemui mu

    ReplyDelete
  3. madu merah,
    pasti suatu saat nanti
    rayuan malam kau kan didengari
    tak mungkin malam itu jauh
    pasti datang menemanimu
    berlagu lagi irama rindu
    terpanggil untuk cerita-ceritamu...

    ReplyDelete
  4. faziz,
    sebelum aku buka pintu
    tertanya aku
    siapa kah itu?
    apakah dia yang ku tunggu...
    atau si dia yang menungguku

    ReplyDelete
  5. bulan dengarkan lantunku
    bintang temanilah aku
    terangi gelap malamku
    aku ingin engkau tahu
    ku kan selalu menunggu
    hilangkan rasa letihku
    bila nanti kau mengerti
    ku mohon terangi aku
    dalam hatiku, ingatkan aku
    untuk menahan rasa hati lelahku yang selalu
    rindukan tawamu
    dalam hatiku hanya dirimu
    peri malamku yang menghiasi
    jiwa yang rapuh
    terlalu merindumu
    bila nanti kau mengerti
    ku mohon terangi aku
    dalam hatiku ingatkan aku
    ku kan tetap menantimu hingga hati itu
    kan jadi milikku..

    Kertas-Penantian

    ReplyDelete
  6. luna

    siapapun kau nantikan
    aku harap kau menemunya
    dalam senyum puas
    bersyukur
    hati yang kau nanti
    kini bersatu sama
    meresap dalam damai rasa
    sesuatu yang terdamba

    ReplyDelete
  7. tok tok...penuh mysteri membuat hati bertanya siapakah dibalik pintu

    ReplyDelete
  8. angga chen

    misteri untuk tertanya-tanya
    kepastian masih kabur rasa

    ReplyDelete
  9. sangat indah...tahniah ya :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts